Decàleg per la Pau

1. No es pot educar per a la pau sense predicar amb l’exemple.
Això vol dir que, per exemple, Europa estigués amb guerra contra Amèrica, però Espanya diu que no vol participar amb la guerra, que no hi creu i que es tendria que arreglar amb diplomàcia... però per un altra costat Espanya estigués venent armes al Marroc. Es a dir, jo no puc negar-me a una acció mentres estic ajudant a un altra bàndol (no te que perquè ser el mateix) a ajudar a fer la mateixa acció.

2. No es pot educar per a la pau en un entorn on acceptam i justificam la violència.
Això vol dir que, per exemple, jo un militar de Israel no puc dir que hi ha d'haver Pau, mentres tant tu has montat un guerra que et cuides caure't d'esquena. Es a dir, jo no puc ``dir a fer Pau´´ mentres jo estic fent guerra

3. No es pot educar per a la pau sense generar experiències de pau.
Això vol dir que, per exemple, si jo soc una mestra de 1r de primària (per exemple) i lis coment als meus alumnes que anam a estudiar la Pau i ells solo aprenen molta teoria però no veuen més enllà d'ella no sabran lo que es la Pau, jo lis tendria que ensenyar a vorer la Pau. Es a dir, per saber lo que es la Pau, tenim que començar a vorer el món i aprendre dels nostres problemes i conflictes i poder evitar-los, per així poder crear un món a on no hi haigui violència.

TrAdUeIx El mEu bLoG!!^^

center>
Traductor

Powered By Blogger

ReLlOtGe!!

UlTiMs CoMeNtArIs !!^^